Zajmujemy się leczeniem dzieci i młodzieży uzależnionej od narkotyków i innych substancji psychoaktywnych.

Terapia przeznaczona jest dla młodzieży w wieku od 14 do 21 lat. Ośrodek jest koedukacyjny. Prowadzimy go w duchu wartości chrześcijańskich. Przyjmujemy młodzież zarówno wierzącą, jak i niewierzącą.

Terapia trwa 12 miesięcy.

Ośrodek jest kontraktowany przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Wierzenica położona jest w sąsiedztwie Puszczy Zielonki, 14 km od Poznania (w kierunku Gniezna). Obok znajduje się zabytkowy kościół św. Mikołaja.

Dysponujemy 8 pokojami dla 28 osób. Posiadamy również siłownie, wyposażony klub do gier zespołowych ( bilard, piłkarzyki, stół do gry w ping ponga oraz cymbergaj). W ośrodku znajduje się również biblioteka oraz filmoteka.

Na terenie przy ośrodku znajdują się boiska do gry w piłkę nożną oraz siatkówkę oraz ogród i sad.

Więcej informacji na temat przyjęcia do Ośrodka znajdą Państwo w zakładce powyżej.

* Znajdź nas na Facebook: Ośrodek Terapii Uzależnień WIerzenica

Zakończenie Wakacji - Wielkie Otwarcie Wędzarni!

Wspólną budowę rozpoczęliśmy już z poprzednim konserwatorem p. Rysiem kilkanaście miesięcy temu, kontynuacji i dokończenia zadania podjęli się p. Jurek (konserwator) i p. Ania wraz z Pacjentami. Długo wyczekiwany dzień nadszedł - 30 sierpnia 2017 roku po raz pierwszy uruchomiliśmy ośrodkową Wędzarnie! :)

Obóz terapeutyczny – LIPNICA 2017 r. - Dzień 8

W poniedziałek, 07 Sierpnia nadszedł czas pożegnania. Było nam dobrze w tej „Górskiej Przystani”. W drodze powrotnej zwiedziliśmy obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau. Miejsce to wywarło na niektórych ogromne wrażenie, towarzyszyła nam zaduma i przejęcie. Następnym punktem programu był obiad w McDonalds’ie - radość była wielka :) W czasie podróży autokarem młodzież stworzyła piosenkę podsumowującą cały wyjazd. Tytuł jeszcze nieznany, ale sam utwór wydaje nam się dobrze rokować :) Późnym wieczorem szczęśliwie dojechaliśmy do domu, gdzie czekała na nas najlepsza kolacja pod słońcem przygotowana przez p. Mirkę :)

Obóz terapeutyczny – LIPNICA 2017 r. - Dzień 7

Niedziela, 06 Sierpnia to Święto Społeczności. Po porannej społeczności rozpoczęło się wspólne świętowanie. Pierwszym zadaniem było przebranie się korzystając z rzeczy, które znajdowały się „pod ręką”. Inaczej mówiąc, trzeba było uruchomić swoją kreatywność i zrobić tzw. „coś z niczego”. Młodzież ośrodka stanęła na wysokości zadania, było inspirująco i przezabawnie. Kadra terapeutyczna nie pozostała młodzieży dłużna :) Podzieleni na dwie grupy kontynuowaliśmy zabawę. Były kalambury, konkurs na najbardziej kreatywny herb grupowy, tworzenie rzeźb grupowych, quiz wiedzy oraz mecz siatkówki – Kadra vs Społeczność (wygrany oczywiście przez lepszą drużynę :D ). Zwieńczeniem święta było przyznanie nagród za najlepsze przebranie oraz rozstrzygnięcie rywalizacji grupowej. Na koniec spotkaliśmy się wspólnie na bilansie podsumowującym cały obóz terapeutyczny. Naładowani pozytywną energią kładliśmy się spać by następnego dnia wyruszyć w drogę do domu :)

Obóz terapeutyczny – LIPNICA 2017 r. - Dzień 6

Zwiedzając Beskidy, później Pieniny nie mogło zabraknąć naszych pięknych Tatr. W sobotę, po raz kolejny wybraliśmy się do Zakopanego. Tym razem nie pływać tylko wspólnie wspinać się i zdobywać kolejne górskie szczyty. Wspinaczkę rozpoczęliśmy w „Zakopcu”, trasą przez Boczeń dotarliśmy do Doliny Jaworzynki by zakończyć wędrówkę w Kuźnicach. Było stromo, intensywnie i męcząco, ale nie zabrakło również pięknych widoków, wspólnych rozmów i niezapomnianych wspomnień.

Obóz terapeutyczny – LIPNICA 2017 r. - Dzień 5

W piątek, 04 Sierpnia mieliśmy okazję zobaczyć Pieniński Park Narodowy z nieco innej perspektywy. Szlak wodny przełomem Dunajca kryje w sobie wiele zagadek i sporo ciekawostek, które z ogromnym zapałem zdradzał nam flisak sterującym naszą barką. Spływ na flisackich łodziach to wspaniała okazja obcowania z dziką, niezmienioną od lat pienińską przyrodą. Dużą atrakcją okazało się spotkanie z Wysoką Kaśką, Grubą Baśką oraz Kudłatą Maryśką – Trzema Koronami, najwyższym szczytem Pienin Środkowych. Z ciekawostek: Flisacy przewożą turystów już od 1832 roku. W 1934 roku powstało Polskie Stowarzyszenie Flisaków Pienińskich, które dzisiaj zrzesza ponad 900 flisaków z czego ponad 500 jest czynnych zawodowo. Spływ zakończyliśmy w Szczawnicy, gdzie znalazł się czas na kupienie pamiątek, oscypków czy zjedzenie porządnej porcji lodów. W drodze powrotnej zaplanowaliśmy kąpiel w zalewie w Niedzicy w towarzystwie przepięknych zabytkowych zamków.

Obóz terapeutyczny – LIPNICA 2017 r. - Dzień 4

Czwartek, 03 Sierpnia poświęciliśmy na regenerowanie sił po wyczerpującym podejściu na Babią Górę. Odwiedziliśmy Aqua Part w Zakopanem. Dla osób, które nie zdecydowały się na kąpiel w basenach znalazła się alternatywa w postaci kręgli. Pełni wrażeń wróciliśmy do schroniska, tam późnym wieczorem wspólnie obejrzeliśmy „Buntownika z Wyboru”. To był dobry dzień!

Obóz terapeutyczny – LIPNICA 2017 r. - Dzień 3

Środa, 02 sierpnia minęła nam pod hasłem „zdobywanie Babiej Góry” najwyższego szczytu Beskidów. Wyruszyliśmy spod schroniska skoro świt. Wraz z ks. Marcinem Janeckim (dyrektorem Caritas Archidiecezji Poznańskiej) oraz p. Janem Montowskim (kierownikiem inwestycyjno-administracyjnym Caritas) rozpoczęliśmy wspinaczkę na „Diablak”. Na pierwszych etapach wędrówki dopisywała nam pogoda, ale z każdym krokiem wraz ze zmieniającym się krajobrazem zmieniała się również i ona. Było słońce, był deszcz, były momenty zawahania. Mimo trudności, WYTRWALIŚMY! Po wielogodzinnym marszu mogliśmy zostawić na szczycie Diablaka pamiątkowy kamień. 23 km trasy wystarczyły też przewodnikowi p. Adamowi na wprowadzenie nas w lokalne legendy i historie związane z regionem. Po 8 godzinach wędrówki wróciliśmy do „Górskiej Przystani”, zmęczeni i zadowoleni zakończyliśmy dzień porcją orzeźwiających lodów i gorącą kolacją :)

Obóz terapeutyczny – LIPNICA 2017 r. - Dzień 2

We wtorek, 01 Sierpnia zwiedzaliśmy okolice schroniska w Lipnicy Wielkiej. Poranek spędziliśmy w Zubrzycy Dolnej zwiedzając Muzeum Etnograficzne ziemi Orawskiej. Zwiedzanie zakończyliśmy zajęciami artystycznymi, podczas których ozdabialiśmy imitacje kufrów posagowych tradycyjnymi motywami orawskimi. Pozwoliło nam to lepiej poznać miejsce, w którym mieliśmy spędzić najbliższy tydzień. W drodze powrotnej odwiedziliśmy park linowy oraz kąpielisko. Park linowy okazał się największą atrakcją dzisiejszego dnia! Kolejny raz przekonaliśmy się, że spędzanie wolnego czasu w trzeźwy sposób dostarcza całą masę pozytywnych emocji i zdrowej adrenaliny! Niejeden z nas tego dnia udowodnił sobie, że stać go na naprawdę wiele! :)

Obóz terapeutyczny – LIPNICA 2017 r. - Dzień 1

31 Lipca, w przeddzień rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego od godzin porannych przemierzaliśmy Polskę żeby dotrzeć do Lipnicy Wielkiej, gdzie spędziliśmy kolejne siedem dni. Po modlitwie o bezpieczną podróż udaliśmy się na podbój gór! W połowie trasy zatrzymaliśmy się na pyszną karkówkę z grilla. Po obiedzie wyruszyliśmy dalej. W drodze do „Górskiej Przystani” odwiedziliśmy Wadowice gdzie zwiedzaliśmy interaktywne Muzeum Jana Pawła II. W trakcie zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć mieszkanie rodziców Karola Wojtyły, gdzie urodził się i wychował. Eksponaty znajdujące się w muzeum to m. in. wiele osobistych dokumentów i prywatnych przedmiotów Papieża, zdjęcia obrazujące posługę czy pistolet, z którego Ali Agca strzelał do Jana Pawła II. Zmęczeni podróżą i podekscytowani przygodą dotarliśmy do celu, gdzie czekała na nas zarażająca pozytywną energią p. Renata (kierownik Górskiej Przystani). Dzień zakończyliśmy obiadokolacją przygotowaną przez najlepsze kucharki w województwie Małopolskim!

Obóz terapeutyczny – LIPNICA 2017 r. - "Wielkie Przygotowania"

Wielkie Przygotowania! Skoro świt w dzień poprzedzający wyjazd najwięcej czasu poświęcaliśmy standardowo - przygotowaniom. Pranie, prasowanie, suszenie, składanie, mycie i klejenie butów, pakowanie, organizowanie, planowanie itp. W nowej roli szewca p. Iwona (patrz zdjęcie) odnajdywała się znakomicie :) Pełnemu skupieniu towarzyszyła piękna i słoneczna pogoda. Pranie schło idealnie a myśli wszystkich skupione były na górach :)